En af min mands gode venner, og vel også min efterhånden, bliver 50 og har inviteret til casual sammenkomst i et sommerhus ved vandet. Skønt, og vi glæder os begge. Men Kim skal jo også have en gave, og hvad giver man en mand, der har alt, gør lige hvad han vil, når han vil?

Vi tænkte en duft, og min mand sagde fint, men så igen, Kim er biker, og selvom jeg ved, at han bruger dufte, så alligevel… Kim elsker vin, men det er også så upersonligt med vin, det giver man til receptioner, hvor man ikke rigtigt kender værtens smag. Tøj, nej, man giver ikke Kim tøj, det køber han selv. Og en oplevelse, ja, men til hvad og hvornår (og så har han masser af oplevelser med sin Harley and the gang – tror jeg).

Faktisk tror jeg, at Kim, ligesom jeg er ligeglad med at få en gave, det, der kan bevæge én, er om der er blevet tænkt på én, når gaven købes eller laves. Og nu har vi fundet det helt rigtige. Vi vil lave en ”pakke”, som han kan nyde alene, eller han kan bruge den som ”score”-pakke, hvis ikke han foretrækker at bruge den med gode venner, helt op til ham selv. Men indholdet skal være noget der udfordrer hans nysgerrighed!

Vi handler ind i til lidt tapas men på ”dansk” et par forskellige spegepølser fra Skensved Slagteren, som han kan skære i fine tynde skiver og servere med oliven, pumpernikkel og cornichoner fra Irma. Et par spændende flasker Castell de Falset 2004 fra Franks forretning, Le Papillon. Et par italienske pestoer til at blande i god tricolore pasta fra Ello, intet så herligt som en enkel italiensk pastaret, hvor man virkelig kan smage ingredienserne. Til slut Mexico Maragogype kaffe fra Kaffekrukken og noget fantastisk chokolade. Mon ikke vi så får et par taknemmelige tanker retur?

Vi gør også selv en dag ud af det – vi tager motorcyklerne, pakker alle nellikerne sammen i sækken og tager af sted op ad strandvejen. Så nu er det bare at vente på vejrguderne, for det bliver unægtelig en bedre dag, hvis solen skinner. Men hvis det bliver regnvejr, så har jeg da haft glæden ved at tænke på muligheden!

Tillykke med dagen, Kim