Jeg går nu på andet år og venter på at få en lys idé, så vi kan rykke teltpælene op og flytte til Sydfrankrig – ikke bare for at nyde vores otium, men for at leve dette simple, men fantastiske liv, hvor vi bare kan være udendørs altid.

Jeg har ikke noget behov for en stor ny bil hvert 4. år, seneste B&O anlæg eller et udfordrende og krævende job, jeg kan undvære de hele, hvis jeg bare kunne flytte og få en hverdag, der fungerer. En hverdag fuld af små ting som solskin, friske tomater, et job ved kassen i det lokale supermarked eller måske på turistkontoret.

Jeg ville elske at komme på besøg i Danmark og Holland et par gange om året, i stedet for at være i Danmark og længes efter Sydfrankrig.

Det er 14 uger siden vi var i Nyer sidst – og der går 5 uger til, inden vi MÅSKE kommer derned og hvis, så bare for en uge! Vi er nemlig ramt af arbejde, efter skat fra 2007 og 2008 samt plastik plumper i alle mine tænder. Men hvor ville det være fedt – tanken om først at skulle til Nyer i uge 8 til næste år er ikke til at holde ud.

Vi har brug for en idé til, hvordan vi skal klare os økonomisk, når vi først er kommet derned, for vi har gæld i huset i 10 år endnu og tiden er vel heller ikke lige til at sælge i.

Men idéen kommer ikke, jeg har tænkt på at skrive en kogebog, men føler mig begrænset af ikke at være kok, bare selvlært og usikker på indtægten. Jeg har også overvejet at blive naturguide, men det er en lang og kostbar uddannelse, som så også skal konverteres til franske forhold, inden den kan anvendes. Desværre kan jeg ikke blive hjemmegående husmor, medmindre Henny kunne forsørge os, men det ser heller ikke ud til at være en mulighed. Vi havde tænkt os et Chambre D’Hôtes, men der er bare så mange af dem, så indtægten ville være usikker, og jobbet ved kassen er rent utopi på grund af den store arbejdsløshed bland ufaglærte i området.

Jeg giver ikke op, lige pludselig er den der, muligheden og idéen, og så griber vi den!