Nogle gange er smerte forbundet med stor tilfredsstillelse. Jeg har et flot meget mørke rødt/blåt mærke på min højre skulder, som samtidigt er øm, når jeg bevæger den, men det gør slet ikke noget, for skaden skete, mens jeg var midt i en fantastisk oplevelse: jeg skød med min riffel for første gang nogen sinde!

Jeg var lidt beklemt, for jeg havde ikke rigtigt fået trænet, det der med at sætte patroner i, lade, afsikre, repetere, osv. hjemme i stuen, som jeg ellers havde lovet mig selv. Jeg havde nemlig ikke lyst til at falde igennem blandt ”skydeglade” mænd på en skydebane. Heldigvis viste det sig, at der ikke var andre end Tonny, Hennys kollega, Henny og jeg selv på ”vores” bane. Men jeg havde ikke haft grund til bekymring, det viste sig, at jeg har et naturligt talent. For det første kunne jeg lade og håndtere riflen perfekt, men jeg kunne faktisk også ramme.  Det eneste jeg skal huske er, at placere riflen godt ind og op på skulderen, ellers vil jeg blive ved med at rende rundt med blå mærker og øm skulder.

Jeg skød 21 skud på 200 meters afstand med min egen Schultz & Larsen, en rigtig jagtriffel med en almindelig kikkert, der forstørrer 9 gange og placerede 20 skud i cirklen og de 14 indenfor de inderste 5 ringe – der var endda en 10’er imellem. Jeg prøvede både at ligge ned og side ved bord. Jeg var helt høj ved min succes! Henny havde prøvet at skyde med riffel en gang før, men for en gang skyld var han ikke meget bedre end jeg, så det var endnu et æble i min kurv.

Tonny synes også, at jeg skulle prøve hans store Remington. Tonny er mest til skydebane skydning, så hans riffel er bygget om og ligner noget som Rambo ville have været stolt ved at rende rundt med, for med den vægt riflen har, står biceps fuldstændigt tydeligt ud under t-shirten! Jeg fik placeret riflen og ville sigte – kikkerten var med 24 gange forstørrelse, og jeg kunne ikke finde ”hullet”, så jeg kunne se den skive, jeg skulle skyde efter. Jeg ledte og ledte, og lige pludseligt var den der, skiven jeg skulle ramme, lige op i ansigtet! Jeg sigtede og skød næsten plet, men havde glemt at lægge skæftet godt op mod skulderen. Det gjorde godt nok ondt, og det blev så afslutningen på et par lærerige timer på skydebanen, for jeg skal først komme mig med skulderen, før jeg skyder næste gang!

Nu glæder jeg mig til at komme til riffelprøve og bestå, så jeg kan få lov til at komme på bukkejagt!