I går var jeg til planlægningsmøde i Dansk Vandrelav. Det hele er gået så hurtigt, jeg fik ideen fredag eftermiddag, og skrev med det samme til vandrelavet, at jeg havde et stort ønske om at blive turguide. Søndag aften fik jeg så en mail, hvor Keld spurgte om jeg ikke havde lyst til at komme til planlægningsmøde den 4. Kl. 18:00 – om jeg ville.

Mandag og tirsdag var 2 meget lange dage i mit liv, mine tanker var mange steder, bare ikke lige ”med på job”. Pyt med det, jeg har puklet som et asen i dag på grund af dårlig samvittighed.

Da jeg kom, viste det sig at vi skulle gå en lille tur – 1 time rundt i Roskilde i raskt trav. Solen skinnede og der var 8 andre søde mennesker, turguides og bestyrelsesmedlemmer, med ude at gå. Det var som jeg havde forstillet mig, og så alligevel ikke helt, for det var alle 50+ og jeg havde alligevel forventet nogle lidt yngre også – som når jeg er på tur i Frankrig, der er der jo også børnefamilier med. Dem ser de ikke i dansk vandrelav. Hmm.. det kan der måske ændres på, jeg har tænkt mig at forsøge til næste sommer, med ture direkte fra Vallø Camping. Vi får se.

Jeg skal på guide kursus, og det kursus, der er planlagt her i efteråret, ligger i efterårsferien, så der kan jeg ikke deltage – jeg må tage kurset til foråret. Indtil da må jeg fungere som hjælpeleder, selvom det er mig, der planlægger turen – det er fint nok, synes jeg. Og så ved jeg jo allerede en del om jobbet og har set det udført på fransk, hvor standarden er rigtig høj, der er noget at leve op til.

Jeg har allerede den første tur i hus og den anden i tanken– de andre syntes det lød rigtig spændende. Og datoerne blev fastsat, jeg skal guide min Valløtur på 13 km den 6. februar og Åsturen den 7. marts – den bliver også på en ca. 12 km. Jeg glæder mig allerede og er i gang med at indsamle informationer.

Karen Ingrid og Krista har lovet at hjælpe mig, nu hvor jeg ikke ”må” selv og for at dele deres erfaringer med mig, det er fantastisk sødt af dem. Krista er tidligere sygeplejerske og Karen Ingrid har boet og arbejdet med projekter i Uganda, jeg glæder mig vildt til at lære disse 2 ”seje” sild bedre at kende. De har proklameret ”test-tur” osv., så der bliver rig mulighed for udveksling og så er der jo også ”reklamen” i Fritidsliv, der skal skrives, så den fanger flest mulige.

Jeg tror, jeg har fundet vejen videre mod målet om at kunne arbejde som turguide i Pyrenæerne! Om ikke andet så er det da en fin begyndelse.