Jeg glæder mig til denne weekend. Jeg glæder mig faktisk til hver eneste weekend, men årsagerne er ofte forskellige. Nogle gange glæder jeg mig, fordi jeg får tid til nogle af de hjemlige pligter – slå græsplæne, ordne forhave, vaske vinduer og gulv, andre gange glæder jeg mig, fordi vi får gæster eller skal ud og atter andre gange glæder jeg mig, fordi jeg ikke har nogen planer.

Denne weekend er en af den sidste slags, den uden planer. Eller næsten uden planer, for jeg kan ikke helt lade være at planlægge, det er en del af min natur. Om ikke andet planlægger jeg, ikke at planlægge noget. Henny har foreslået at vi tager på skydebanen lørdag formiddag. Det bliver sjovt, for det er længe siden vi har været der sidst. Og så er det altid sjovt at ”jage” lerduer. Jeg skal også en tur til Køge og købe gaiters, som jeg skal bruge næste uge, når jeg skal på jagt. Måske kan jeg få Henny med til en kop kaffe, det kunne være hyggeligt. Og så skal jeg lave aftensmad til Phillip og hans venner. Phillip har arrangeret gamers night og der kommer 13-15 unge fyrer. Ikke hjemme men i Hytten. Og lørdag aften har vi en løs aftale om at dele en flaske vin med Danny og Michael. Det er da en dejlig lørdag at se frem til. Søndag skal jeg ud og løbe en lang tur og bage brød og kage. Jeg har tænkt mig at lave tarte tartin, ynglings æblekagen, for jeg har stadig æbler fra Elses have, og de skal jo ikke gå tabt. Resten af søndagen skal jeg bare dovne, læse min bog færdig og måske rydde op i min kogebogssamling og i det hele taget bare lade op til næste uge.

Det føles fantastisk at planlægge en weekend, uden planer.