Vi er et par veninder, der er begyndt at indse, at selvom vi er ret fantastiske, så skal vi styles for at forblive ”hotte” sild i alle sammenhænge. Vi taler altså ikke om at skaffe nye dates – nej, vi taler om, at vi skal tiltrække, det vi fortjener, nemlig positiv opmærksomhed, omsorg og penge. Og pengene vil vi bruge til frihed. Frihed til at gøre det, vi helst vil, og dermed også berige andre.

Jeg må også indrømme, at jeg er på vej til ”naturella” – du kan godt høre det ikke? Ikke lige noget man har lyst til at være, ved nærmere eftertanke. Det er kommet sådan snigende. Da jeg var i midt i 20’erne, syntes jeg ikke, det var underligt at gøre hovedrengøring på høje hæle og med røde negle. Det er mange år siden, jeg har gjort det sidst.

Hvad skete der? Jeg ved godt, hvorfor de røde negle forsvandt. Jeg fik job hos en slagter og arbejdede med fødevarer, catering,  halvfabrikata, og det er ikke i orden at neglelakken forsvinder /skaller af ned i fødevarerne. Og det gælder for så vidt også hjemme i dit eget køkken – vel? Men de høje hæle, hvor blev de af? Mine fødder finder sig kun nødigt i høje hele nu, men jeg kunne jo godt finde nogle små smarte sko med lave hæle, feminine sko, der understøtter min type, og som ikke dur til havearbejde, bjergvandring osv. for når sandheden skal frem, så er det ikke mange timer på en dag eller et år, at jeg er på vandretur og i haven sammenlignet med timerne på kontoret vel? – det må jeg gøre noget ved.

Kodeordet er overskud. Mentalt overskud til at huske også at være lækker, ikke bare hamrende effektiv, skarp og mor.

Jeg har brugt oceaner af tid på mode, tendenser og  styling, da vi havde skoforretning, og mens jeg gik på design skolen, men i de senere år er det blevet en underordnet om ikke totalt uvæsentlig del af mit liv. Det skal ændres – jeg er parat til at skrue op for mit indre pengebarometer – klar til at shoppe mig til et ”opdateret” look.

Det har jeg fortjent, og det er jeg værd, som L’Oréals reklamer erklærer.