Vi havde det mest fantastiske selskab i fredags, hvor vi havde inviteret til nytårskur. Gæsterne ankom i højt humør i den kolde og mørke aften, hvor lygter med levende lys bød velkommen ved døren. Henny skænkede champagne op i fine champagneglas, som min mor har malet og vi skålede på et godt nytår og udvekslede de første foresæt. Der er ikke meget, der slår et godt glas champagne i gode venners lag.

Middagen klappede perfekt på grund af velovervejet planlægning, et af mine foresæt, så jeg følte, jeg deltog i aftenen hele vejen. Menuen bestod af wraps med røget laks, pebersalat og krydret friskost skåret i diagonaler. De stod klar i køleskabet og skulle bare skæres over og lægges på en salatbund. Derefter svinemørbrad med svampesauce, grønkålssalat med syltede rødløg, granatæblekerner og glaseret bacon a la Claus Meyer, råstegte kartofler og en frisk appelsinsalat med chili. Kartoflerne kom i ovnen, da gæsterne kom, og da vi gik til bords, var mørbraden sat over i sauterpanden. Saucen var færdig og ventede kun på det sidste stegesky fra kødet. Desserten bestod af en stor brie med hakkede nødder og tørrede frugter i en marinade af olivenolie og honning, som jeg havde lavet dagen inden. Og til slut friskmalet stempelkande kaffe med tunesiske petit four – fantastiske små konfekt-kager fra en af Tunis’ bedste bagere, som Hedi havde med til os til jul. Det hele godt suppleret af de perfekte vine frem, Henny havde fundet frem til lejligheden. Ikke svært at være den perfekte værtinde og servere fantastisk mad, når man planlægger mad, der kan laves færdig i god tid, eller mad som står og hygger, mens aperitiffen eller forretten serveres og så er det heller ikke nogen skam at købe sig til et godt brød eller en god kage, hvis alternativet havde været stress.

Snakken gik lystigt og tiden med den. Sjældent har jeg nyt nytårskuren så meget som i år. Faktisk nyder jeg alle dage nu, hvor jeg har indset, at brok ikke fører til noget, med mindre man giver udtryk for sin utilfredshed over for de involverede parter. Jeg regner ”ingen brok” til mine nytårs foresæt, selvom jeg besluttede mig allerede i begyndelsen af december. Jeg falder selvfølgelig af og til tilbage i den gamle vane, men jeg når jeg opdager det, undskylder jeg, og starter forfra. Jeg kan godt anbefale det – det er ren terapi i forhold til at opnå en harmonisk og udviklende hverdag.

Jeg har mange flere nytårs foresæt, der iblandt nogle, som vil blive svære at leve op til og at realisere. Men der skal jo også lidt udfordring til her i livet. En af de svære ting, er at jeg vil sætte sig ind i vores forsikringsforhold og privatøkonomi og begynde at overveje i detaljer, hvad der dur og hvad der skal ændres. Et andet svært foresæt er, 20 armbøjninger – 2 af hver slags startende med håndfladerne samlet under brystet og ud til søløve-stilling.

Jeg har valgt ny strategi – jeg vil bevidst leve mit liv, som jeg ville føre min forretning, og dermed er jeg sikker på, at jeg vil nå endnu flere af mine mål. Jeg har altid brugt ledelsesprincipper i mit private liv, men fra i år har jeg lagt en bevidst strategi for, hvor jeg er og hvor jeg vil hen for første gang i mit liv.