Jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg skulle offentliggøre noget som helst på skrift. Det skulle da lige være en tur beskrivelse eller andet informativt materiale.  Og lige nu sidder jeg og planlægger på min første artikel som verdensjournalist på mermaidradio.eu. Følelsen kan bare ikke beskrives. Jeg bobler inden i og samtidig rædselsslagen ved tanken om de kommentarer, der må komme, og ved selve tanken om at skulle udstille mig selv. Gad vide om andre har det på samme måde?

Det hele startede en aften i oktober, hvor min veninde Hanna, havde fået mig lokket med til en millionøseaften. Ja, det er helt rigtigt, millionøseaften, med foredrag af Christine Eilvig og Kirsten Stendevad. Christine og Kirsten er to ildsjæle med gang i mange ting, og de er stiftere af millionøse.dk, der bl.a. tilbyder kurser i, hvorledes man gennem tanke og handling kan ændre sin økonomiske status fra mellemklasse til millionøseklasse.

Jeg meldte mig ikke til et kursus, men i november deltog vi i endnu et introduktionsmøde, og der var kimen allerede lagt. Kimen, der fik mig til at indse nødvendigheden af, at ændre på min og min families økonomiske adfærd. For som Kirsten og Christine sagde, hvis du gør, det du plejer at gøre, så vil du også få præcist det, du plejer at få. For at kunne generere flere penge, skal jeg ud i ”gul zone” og presse mig selv.

Nu har jeg et godt job, og man skal jo ikke smide guldet væk med badevandet, så jeg besluttede mig for at afprøve Kirsten og Christines ideer og påstande (for mig selv) ved hjælp af deres bog Millionøsemetoden. Jeg vil sige, at det hjælper at have læst både de 7 og den 8 vane(r) af Stephen Corvey, samt at tro på at konstruktiv, positiv tilgang til enhver problemstilling, gør det muligt at finde den optimale løsning, men jeg er sikker på, at de to piger har ret i deres påstande. Så jeg hænger på.

Jeg fandt frem til mine passioner og begyndte at overveje, hvordan jeg skulle omsætte dem til indkomst – og samtidig beholde sikkerhedsnettet – mit gode job. Og min konklusion blev, at jeg måtte fortælle andre om min passion for planlægning og om hvordan planlægningen af uinteressante husholdningsopgaver, giver mig tid til spontane oplevelser og til alt det andet, jeg i øvrigt brænder for og har tid til at opleve! Den eneste metode jeg kan finde som vejen til et større publikum med begrænset tid, er ved at skrive en bog. 

Men jeg er ikke forfatter endnu, så jeg skal øve mig, og det har jeg gennem længere tid gjort på min blog, merethe1. Nu er tiden kommet til at fortælle et større publikum om mig min eksistens, derfor tager jeg det første skridt på vejen mod Merethe som offentlig person og bliver verdensjournalist. Min første artikel skal handle om årets skitur til Font Romeu, Puy Valador og Les Angles. Du kan godt begynde at glæde dig.