Jeg vidste det ikke, men nu er jeg sikker, Feng Shui er og har altid været en ubevidst del af mit liv, og den måde jeg har indrettet mig på. Det fandt jeg ud af ved et tilfælde. Nu har jeg læst artikler, bøger  og pløjet nettet igennem (der dog mest tilbød uddannelser eller konsulent ydelser ud i den forunderlige Feng Shui kunst, for når man sidder med de vise sten, gives der ikke ved dørene).

Det står helt klart for mig, at uden Feng Shui kan personlig styling, energi, kreativitet, visdom og viljestyrke ikke få den effekt, som indsatsen berettiger til. Og hvem gider at gå i tomgang? Jeg har meldt mig til en gratis introduktion i næste måned og glæder mig helt vildt. Indtil da, vil jeg rydde op, skabe orden og gøre rent i alle mine 9 ”rum”, læse flere bøger, koncentrere mig om at kortlægge vores hus i forhold til bagua-kortet, yin og yang og verdenshjørnerne.

Jeg føler det som om, jeg skal løse en gåde. Der er så mange ting, som jeg spontant har ”krævet” i min hverdag, der lige så godt kunne have været en bevidst handling på baggrund af Feng Shui. For eksempel, hader jeg rod ved hoveddøren og kræver at Phillip og Johan rydder op. Rod ved hoveddøren gør det svært for chi at finde ind til vores hjem, og påvirker mit omdømme ud af til. Jeg vil heller ikke have noget under min seng (heller ikke nullermænd). Det kan påvirke vores søvn negativt, og forhindrer os i at finde ro. Jeg stiller spontant røde, orange og lilla lys på spisebordet i spisestuen, der ligger i parforholdet og relationernes bagua område, der ellers er domineret af træ, mørke farver og flisegulv. På den måde nærer vi vores kærlighed/ilden i vores liv. Men der er meget mere end som så. Og der er helt sikkert noget at gå i gang med selvom jeg måske har ”flair”.