Udenfor er det næste mørkt og det ser koldt ud, men jeg sidder inde i varmen med jasminte og lidt mandler og nyder stilheden før stormen. Og storm, det bliver det, for jeg får virkeligt travlt de næste par uger både på privat og jobmæssigt. Det skal jeg jo ikke klage over, det er jo sådan, jeg gerne vil have det. Men jeg må sande, at jeg nogle gange tror, jeg kan nå mere end det fysisk mulige. Det er det, jeg sidder her og grubler lidt over i den sene eftermiddagstime.

Jeg har brug for hjælp for at få min del af vores fælles juletræsfest til at lykkes. heldigvis har både Phillip og Johan sagt, at de vil hjælpe til. Phillip er nu nok mest på banen på selve dagen, hvor han skal gelejde bilerne over bag naboernes hus og derefter servere gløgg, te, saft og senere suppe. Henny har gjort hovedrent, så der kan pyntes op, og skunken er tømt for julepynt, så jeg kan se, hvad jeg har, hvad der mangler og begynde at sætte priser. Jeg har bestilt det store juletræ og far har købt lys til træet og fakler til havegangen. Mor og jeg er begyndt at lave dekorationer, kranse og andet pynt.

Og der er stadig 14 dage til …