En perfekt dag er jo ikke noget vi nogen sinde kan blive enige om. Det skal i sagens natur være forskelligt, hvad vi hver især anser for en perfekt dag. Men jeg kan komme med mit bud, og du kan lade dig inspirere eller lade være.

For min skal en perfekt dag indeholde motion, udfordrende opgaver, god mad, møde med gode venner og samvær med familien. Det er da livet ikke sandt og ret store krav, det ved jeg godt, men faktisk har jeg regelmæssigt heldet med mig, som fx her i mandags.

Jeg startede mandag morgen med spinding kl. 06:00, så videre på jobbet, hvor jeg på vejen i toget, spiste min rugbrødsmad og læste mails. På den måde var jeg ligesom opdateret og klar til dagens dont i Falck Huset. Her gik det over stok og sten og dagen fløj af sted. Pludselig var klokken halv fem, og jeg skulle møde Birgitte og gå en shoppetur på Vesterbro.

Vi valgte Istedgade med de mange små tøj- og ting-og-sager-forretninger. Der var rigtigt meget at se på. Birgitte ledte efter en speciel skindforretning. Den fandt vi ikke, men vi snusede rundt i så mange andre butikker. Og lod os inspirere, mens vi diskuterede stil og kvalitet, ønsker og must haves og meget, meget mere i halvanden times tid, indtil Hanne fik fri og stødte til på Halmtorvet.

Efter kort overvejelse valgte vi at gå på Wokbaren. Det viste sig at være et perfekt valg. Der var hyggeligt, smuk og enkel indretning, ok betjening og fantastisk og smukt serveret mad til overkommelig pris og så havde vi jo det aller vigtigste, hinandens gode selskab.

Hanne, Birgitte og jeg er forskellige som dag og nat. Det er det, der gør det så interessant at være sammen. Vi kommer fra vidt forskellige miljøer og har helt forskellige uddannelser og arbejdsliv. Det der den gang for 25 år siden førte os sammen, var lysten til at designe, tilskære og sy vores eget tøj. Det bruger vi ikke meget tid på længere. Vi bruger hinanden som spejle og sparringspartnere. Intet er for småt til diskussion, ingen drømme åndssvage, og vi er hver især eksperter på forskellige områder i hinandens liv. Så der er altid meget, der skal diskuteres, vendes og drejes, når vi mødes den ene gang om måneden. Det er en af de ting, der virkelig beriger mit liv og som hjælper mig til at se tingene i perspektiver, jeg ikke ville finde selv.

Således mæt på alle måder og tilfreds med min dag kørte jeg det sidste stykke vej hjem til Johan og Phillip, der ventede med et glas vin og vand. Time for debriefing – når man har fået så mange input på en dag, så er det fantastisk at komme hjem og blive lyttet til. Tænk at man kan være så heldig at få det hele på bare en dag, det giver blod på tanden i forhold til optimering – for hvem vil ikke have mange flere af den slags?