Jeg har akut brug for ”overdrive” gearet, eller hvad nu en “auto-nørd” ville kalde det gear, der gør det muligt at forsætte som hidtil, men samtidig nedsætte brændstofforbruget! Lige nu er der en latent chance for både overophedning og nedsmeltning, hvis ikke ventilerne åbnes eller ekstra kapacitet tilføres!

Jeg har det godt, oplever og lærer fantastisk mange nye ting, møder mange nye mennesker og har gang i spændende nye projekter. Uundværligt for mig, der netop lader op gennem alle disse aktiviteter. Udfordringen ligger i, at jeg ikke kan finde ro, så jeg kan prioritere. Aktiviteterne styrer mig og ikke omvendt. Og de står i kø, og det værste er, at jeg er lige ved at miste fodfæstet.

Det lyder som en rigtig dårlig undskyldning ikke at kunne nå at prioritere, når det er det, jeg altid tuder andre ørerne fulde af, det ved jeg godt, men ikke desto mindre er det lige det, der er problemet. Uorden stresser mig. Og beskidte vinduer nærmest blokerer alt kreativitet og initiativ i mig. Også selvom jeg har fortalt mig selv, at det er helt i orden, at det roder lidt, at der ikke er skinnende rent, fordi jeg netop har andre og mere presserende gøremål, som jeg selv har valgt at sætte i gang. Jeg har i smug prioriteret (skjult det for mig selv?) og undladt en del huslige gøremål af den grund. Umiddelbart smart, men jeg kender jo mig selv og nu er ”betalingsfristen” udløbet. Hvis jeg ikke ser at få gjort rent hjemme, ordnet skuffer og skabe, vasket vinduer, så er der stor fare for, at jeg totalt mister overblikket og dermed evnen til at levere. Jeg kan simpelthen ikke fungere og være kreativ i snuskede omgivelser, selvom jeg ville ønske, at jeg kunne. Når der til gengæld er styr på alt det huslige (ligegyldige), så får jeg spontant meget mere energi, lyst og vilje til at løse opgaverne, som jeg står overfor.

Så i aften, efter Falck Fredagsbar (den første i historien og dermed uundgåelig at sige nej til), så går mutter i gang med kost og spand, for så skal der vaskes og sjaskes – og hvad mere det nu er der skal til, uanset om det er påske, pinse eller jul, der står for døren! Og det jeg ikke når i aften, må gøres i morgen. Også udenfor er der et par vigtige ting. Huset skal have en ny plante ved døren og lavendlerne skal klippes ned, så alle de gode energier kan finde vej til mig og mine.

Puha, det lettede at tage den beslutning. Jeg kan allerede mærke, at det var det, der skulle til. Nu kan jeg igen få vejret uden at skulle hyperventilere.